Dział IT
Poniżej znajdują się poradniki, w których opisane są różne problemy i zagadnienia związane z infrastrukturą techniczno-informatyczną Wydziału Matematyki Stosowanej
Wydział i Katedra
System SOD
System SOD (IntraDOK) został zaprojektowany w celu optymalizacji procesów obiegu dokumentów i przepływu spraw pomiędzy poszczególnymi pracownikami oraz komórkami organizacyjnymi. Interakcja Użytkownika z systemem następuje za pomocą przeglądarki internetowej.
Link do systemu SOD: sod.polsl.plInstrukcja obsługi systemu SOD dla pracowników Katedry
Platforma Zdalnej Edukacji
Platforma Zdalnej Edukacji jest systemem informatycznym przeznaczonym do wspomagania oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, utrzymywanym oraz administrowanym przez Centrum Zdalnej Edukacji Politechniki Śląskiej.
Link do Platformy: platforma.polsl.pl/rms/Instrukcja obsługi Platformy Zdalnej Edukacji dla pracowników Katedry
Problemy techniczne
W sprawie problemów z komputerami lub innym sprzętem należy zgłosić się do pokoju 525 (telefon: 32 237 13 43 lub 32 237 28 37). W razie awarii serwerów kontakt bezpośrednio z Karolem Profusem (pokój 525 / 210, telefon: 32 237 28 37)
Aktualizacja stron internetowych
W sprawie aktualizacji internetowych stron wydziałowych lub katedry należy kontaktować się z Eweliną Domalik (pokój 502, telefon: 32 237 10 61)
Darmowe oprogramowanie firmy Microsoft: Azure Dev Tools for Teaching (dawne MSDN, DreamSpark)
Serwis z którego można pobierać programy: Azure Dev Tools for Teaching
Rejestracja i późniejsze logowanie do platformy odbywa się za pomocą konta email @polsl.pl lub @student.polsl.pl.
Serwery wydziałowe
Pracownik posiada dwa miejsca na serwerze w których może umieszczać swoje dane. Pierwszy to katalog www (połączenie przez ftp), a drugi to katalog sieciowy.
Centrum Informatyczne (wcześniej Centrum Komputerowe)
Zgodnie z zarządzeniem nr 18/15/16 Rektora Politechniki Śląskiej z dnia 10 grudnia 2015 roku, obsługą podstawowych usług informatycznych Politechniki Śląskiej od 1 stycznia 2016r. zajmuje się Centrum Informatyczne, a nie jak do tej pory Centrum Komputerowe.
Obsługa informatyczna dla pracowników i studentów Politechniki Śląskiej.